Kampuksen Dynamoon valmentajaksi

Laadukkaan ja lajin huipulla olevan valmennuksen takaamiseksi, seuramme valmentajat saavat mahdollisuuden kouluttautua lajin huipulle sekä urheilun valmentajina että lajiosaajina.

Suomalaisen futsalin huipulla pelaa vahvoja tulevaisuuden valmentajia. Pelaajien, jotka tavoittelevat valmentajan uraa, on mahdollista hakeutua koulutukseen ns. huippupelaajastatuksella. Futisvalmentajanstarttikoulutus antaa hyvät lähtökohdat myös huippu-urheilijavalmentajalle. Kampuksen Dynamo kartoittaa jokaisen pelaajan kiinnostuksen valmennukseen, kouluttautumiseen ja etenemiseen valmentajan uralla

Kampuksen Dynamon toiminta laajenee ja mukaan tulee myös harrastevalmentajapolun käyneet valmentajat, jotka ovat aloittaneet FVS-koulutuksesta ja jatkaneet siitä Palloliiton valmennuskoulutuspolkua aina ylemmille tasoille asti. Harrastevalmentajilla on vahva osaaminen nuorisoryhmien valmentamisesta ja osaaminen lapsien eri ikäkausien eri valmennustavoista.

Ketä Kampuksen Dynamon toiminta hyödyttää

Liikutamme viikoittain lapsia, nuoria ja aikuisia seurojen futsal harjoitusten ja erilaisten kerhojen välityksellä. Kampuksen Dynamon kautta voi sekä harrastaa että kilpailla.

Teemme aktiivista seurayhteistyötä ja jaamme futsal laji- ja valmennustietoutta yli lajirajojen.

Tarjoamme kaikille Jyväskylän ja lähiympäristön asukkaille huippu-urheiluun liittyviä kokemuksia sekä naisten että miesten pääsarjatason futsalista.

Miten valmentajaksi tai lasten ohjaajaksi KaDyyn

Kaikki valmennuksesta kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä seuran puheenjohtajaan tai valmennuspäällikköön.

Polku valmentajana voi alkaa osallistumalla apuvalmentajana kokeneen futsalvalmentajan pitämiin harjoituksiin ja hakea sieltä kokemusperusteista oppia kohti omaa joukkuetta. Seuran valmennuspäällikkö tukee jokaisen tulevaisuuden valmentajan pyrkimystä kehittyä valmentajana ja seura järjestää valmentajalle koulutusta sekä lasten ja nuorten ohjaajana – että kilpailullisena futsal valmentajana.

Kampuksen Dynamossa on myös grassroots tason joukkueita, joista voi löytyä kiinnostuneelle mielenkiintoinen valmentajapolku esimerkiksi perhefutsalin parissa, soveltavan futsalin tai kuntofutsalin parissa.

Suunnittelemme mielellämme jokaiselle oman valmentajapolun kohti tulevaisuuden menestystä.

Kampuksen Dynamon juniorivalmennuksessa periaatteena on, että kaikkia joukkueita valmentaa koulutettu ja osaava valmentaja. Se sisältyy pelaajillemme annettavaan laatulupaukseen.

Kampuksen Dynamon mahdollisuuksia valmentajalle

Perhefutsal, soveltava futsal ja kuntofutsal, Disney Playmakers

Valmentaja on ryhmää innostava ja heittäytyy mielellään mukaan erilaisiin leikkeihin ja peleihin. Ohjaaja pitää aidosti lasten kanssa työskentelystä ja kokee lasten monipuolisen liikunnan tärkeäksi. Ohjaajalla ei tarvitse välttämättä olla lajitaustaa juuri futsalista, mutta lasten kanssa toimimiseen tarkoitetut koulutukset katsotaan eduksi

Kuntofutsalin ohjaaja voi olla fysioterapeutti, personal trainer tai muu fyysisen kunnon kohottamisesta kiinnostunut henkilö. Ryhmän valmennus on yhtä paljon kuntotreenaamista kuin futsalin pelaamista kuntoilumuotona.

Kampuksen Dynamo arvostaa haluasi kehittyä ohjaajana ja edetä valmentajan polullasi.

Harrastejoukkueen valmentaja (8–15 v)

Harrastejoukkueen valmentaja on helposti lähestyttävä ja innostava. Valmentajalle tärkeää on tarjota lapsille ja nuorille riemun hetkiä sopivan haastavan liikunnan parissa ja onnistumisia kentällä.

Futsalin lajitausta joko pelaajana tai valmentajana sekä käytyjä liikunta- ja/tai opetusalan opintoja arvostetaan Dynamossa paljon.

Kilpajoukkueen valmentaja (14–aikuiset)

Kilpajoukkueen valmentaja on kiinnostunut lasten ja/tai nuorten valmentamisesta sekä itsensä kehittämisestä valmentajana. Valmentajalla on oltava omaa lajitaustaa joko pelaajana tai valmennusta opiskelleena, sekä mielellään myös kokemusta lasten ja nuorten ohjaamisesta tai valmentamisesta.

Joukkueiden vastuuvalmentajilta edellytetään ikäluokkaan soveltuvan Suomen Palloliiton valmentajatutkinnon suorittamista. Arvostamme myös käymiäsi liikunta- ja/tai opetusalan opintoja. Kilpajoukkueiden valmennustaso on vähintään UEFA Futsal C, arvostamme UEFA Futsal B ja A tutkintoja. Voit myös kouluttautua vaatimusten tasolle Kampuksen Dynamon valmentajana.

Tarjoamme valmentajalle käyttöön valmennuslinjan materiaaleineen, sähköisen valmennustyökalun (Coachtools), korvauksen tekemästäsi työstä sekä valmennuspäällikön jatkuvan tuen joukkueen valmennukseen.

Futsalseura, Jyväskylä, Finland. KaDy pelaa miesten ja naisten Futsal-Liigaa. Miesten Suomen mestaruus 5 kertaa 2017-2023.