HUH
KaDy Edustus naiset, Naisten Futsal-Liiga

GFT - KaDy   5 - 0

Espoo, Leppävaaran liikuntahalli

​ENNAKKO: Pudotuspelit käyntiin Espoossa. KaDy GFT:n vieraaksi.

Kuva: Eric Keinonen

Naisten Futsal-Liiga

SU 2.4.2023 klo 17:30
Leppävaaran liikuntahalli, Espoo

GFT – KaDy

Ottelustriimi: https://www.ruutu.fi/ohjelmat/naisten-futsal-liiga

KaDy matkustaa tulevana sunnuntaina kauden 2022-2023 Naisten Futsal-Liigan ensimmäiseen playoff-otteluunsa Espoon Leppävaaraan, jossa vastaan klo. 17:30 alkavassa ottelussa asettuu liigan kestomenestyjä GFT.

Runkosarjan päätösottelussaan Ilvestä vastaan Dynamo nousi upeasti 1-4 tappioasemasta 5-4 voittoon. Tuo voitto takasi sen, että KaDyn sijoitukseksi runkosarjassa tuli neljäs, ja GFT jäi lopputaulukossa pisteen päähän. Näin pudotuspelien kotietu jäi jyväskyläläisille.

GFT pelasi runkosarjan tuttuun tyyliinsä melko kompaktilla rosterilla, ja maajoukkuetähdet Sandra Lind (21+18), Emilia Jokisalo (19+20), Maria Mäntylä (10+6) nousivat odotetusti esille espoolaisjoukosta. Mainion runkosarjan GFT:n riveissä pelasi myös Ilveksestä täksi kaudeksi siirtynyt Heta Huhtaniska (16+5).

KaDyn sisäisen pistepörssin kärjessä on runkosarjan jälkeen Ilves-pelissä upean hattutempun iskenyt Sofi Salonen (12+9). Vilma Terävä (12+7), Anna-Kaisa Hannuksela (7+10) ja Heidi Malkki (7+10) ovat pistepörssin seuraavat nimet.

Runkosarjassa espoolaiset olivat voitokkaita joukkueiden molemmissa kohtaamisissa. Syyskuussa kauden avausottelussa kokenut GFT rökitti vielä hieman ”vaiheessa” ollutta Dynamoa peräti 7-1. Kotipelissä helmikuussa Dynamo antoi tiukemman vastuksen, mutta pisteet matkasivat kuitenkin Espooseen lukemin 2-4.

Kaikkiaan joukkueet ovat kohdanneet liigassa 14 kertaa. GFT on vienyt voiton 11 kertaa, KaDy on voittanut kolmesti.

Tervemenoa kannustamaan Dynamoa Espooseen! Tuttuun tapaan otteluita voi tietenkin seurata myös Ruutu+ -palvelusta.

Tilastot
GFT