HUH
KaDy Edustus naiset, Naisten Futsal-Liiga

KaDy - GFT  3 - 4

Jyväskylä, Jyväskylän monitoimitalo

​ENNAKKO: Pudotuspelit jatkuvat Jyväskylässä – KaDy GFT:n kaatoon lauantaina ja sunnuntaina

Naisten Futsal-Liiga

LA 8.4.2023 klo 15:00
ja tarvittaessa
SU 9.4.2023 klo 15:00
Monitoimitalo, Jyväskylä

KaDy – GFT

Ottelustriimi: https://www.ruutu.fi/ohjelmat/naisten-futsal-liiga

KaDy pelaa tänä viikonloppuna runkosarjassa saavuttamansa kotiedun mukaisesti toisen ja mahdollisen kolmannen puolivälierän kotonaan Monnarin Ässä-Areenalla. Homman nimi on selvä: lauantain peli espoolaista GFT:tä vastaan on voitettava, jotta välieräpaikasta voidaan taistella sunnuntaina. Ensimmäisen puolivälierän espoolaiset veivät kotona nimiinsä selkein lukemin 5-0.

Ensimmäisessä puolivälierässä Espoossa KaDy ei löytänyt lääkettä GFT:n puolustuksen murtamiseen, ja kun kotijoukkue käytti paikkansa tehokkaasti, olivat loppulukemat pelitapahtumiin nähden turhankin selkeät. Varsinkin ensimmäistä puoliaikaa espoolaiset dominoivat, ja hankkiutuivatkin tauolle 3-0 -johdossa. Toisella puoliajalla Dynamo sai omaa peliä paremmin uomiinsa ja luotua painetta kotijoukkueen päätyyn. Palloa ei kuitenkaan saatu lukuisista yrityksistä huolimatta tolppaa lähemmäksi maalia. Dynamon parhaana pelaajana ottelussa palkittiin Heidi Malkki.

GFT:n kokoonpanosta kannattaa seurata erityisesti maajoukkuekolmikkoa Sandra Lind (23+18), Emilia Jokisalo (21+23) ja Maria Mäntylä (10+7), jotka ovat odotetusti olleet tälläkin kaudella kovassa iskussa. Ilveksestä Espooseen siirtynyt Heta Huhtaniska (17+5) on noussut myös kohinalla pistepörssissä. Tämän kvartetin tehoja kuvastaa hyvin se, että espoolaisten tämän kauden 88 maalista nelikko on kirjannut nimiinsä yhteensä 71.

KaDy jäi ensimmäisessä puolivälierässä maaleitta, joten sisäisen pistepörssin kärki näyttää edelleen tältä: kärjessä maaliskuun pelaajaksi liigassa valittu Sofi Salonen (12+9), perässään Vilma Terävä (12+7), Anna-Kaisa Hannuksela (7+10) ja Heidi Malkki (7+10).

Runkosarjassa espoolaiset olivat voitokkaita joukkueiden molemmissa kohtaamisissa. Syyskuussa kauden avausottelussa kokenut GFT rökitti vielä hieman ”vaiheessa” ollutta Dynamoa peräti 7-1. Kotipelissä helmikuussa Dynamo antoi tiukemman vastuksen, mutta pisteet matkasivat kuitenkin Espooseen lukemin 2-4.

"Kaikilla joukkueessa on positiivinen fiilis ja luotto siihen, että voitot näistä peleistä kairataan. Toivottavasti saadaan iso kotiyleisö paikalle antamaan meille lisäbuustia!", kommentoi Alina Nieminen viikonlopun pelejä.

Kaikkiaan joukkueet ovat kohdanneet liigassa 15 kertaa. GFT on vienyt voiton 12 kertaa, KaDy on voittanut kolmesti.

Tervetuloa Monnarin Ässä-Areenalle seuraamaan huippufutsalia! Kannustetaan Dynamo voittoon!

Tilastot

GFT