MAA

Monitoimitalo, Jyväskylä

KaDy – Ilves FS

Ottelustriimi: https://www.ruutu.fi/ohjelmat/naisten-futsal-liiga

Kampuksen Dynamon runkosarjan päättää lauantaina kotipeli Tampereen ylpeyttä, Ilves FS:ää vastaan.

KaDyn runkosarjasijoitus tulee olemaan lauantain jälkeen joko neljäs tai viides. Kävi miten kävi, kaikkien aikojen paras runkosarjasijoitus on tosiasia! Playoffeissa punamustat tulevat saamaan vastaansa GFT:n Espoosta. KaDy on ennen viimeistä kierrosta pisteen edellä espoolaisia, joten voitolla Ilveksestä varmistettaisiin pudotuspelien kotietu.

KaDy kärsi ennen maaottelutaukoa niukan tappion hallitsevan mestarin MusaFutsalin vieraana lukemin 4-5. Maaleista Porissa vastasivat ensimmäiset liigamaalinsa viimeistellyt Taimi Hakkarainen (2+0) sekä juuri Suomen paidassa Italiaa vastaan maajoukkueuransa ensimmäisen iskenyt Heidi Malkki (2+1). Ilves FS joutui viimeisimmässä pelissään taipumaan kotonaan nousukuntoiselle FC Halikolle maalein 2-3.

Ilves FS on sarjataulukossa sijalla kuusi, eikä lauantain ottelulla ole suoranaisesti tupsukorville panosta, sillä joukkueen runkosarjan sijoitus ei tule tuosta muuttumaan. Playoff-otteluissa tamperelaiset tulevat kohtaamaan HIFK:n. Ilveksen ylivoimaisesti tehokkain runkosarjassa on ollut Matilda Herranen (14+15), perässään Maria Härkönen (6+9) ja Mira Teittinen (5+6). Ilveksen tämän hetken mielenkiintoisin pelaaja lienee kuitenkin tuore EM-hopeamitalisti, Ukrainan maajoukkueen Polina Drozd.

KaDyn pelaajisto on kärsinyt loukkaantumisista, ja tätä kirjoittaessa on muutaman ydinpelaajan osallistuminen Ilves-matsiin vielä kysymysmerkki. Punamustien tehokkaimmat runkosarjassa ovat ennen päätöskierrosta Vilma Terävä (12+7), Sofi Salonen (9+8), Anna-Kaisa Hannuksela (6+10) ja Heidi Malkki (7+9).

KaDy ja Ilves FS ovat kohdanneet liigakentillä 11 kertaa. KaDy on yltänyt voittoon kolmesti, ja Ilveksen voittoon on päädytty kahdeksan kertaa. Syyskauden ottelussa Tampereen Kaupissa Dynamo vei Emmi Rauhalan ja Iina Markkasen maaleilla 2-1 voiton jatkoajan jälkeen.

Tervetuloa Monnarin Ässä-Areenalle seuraamaan huippufutsalia! Kannustetaan Dynamo voittoon!

Tilastot

Ilves FS